Prof. Dr. Sevcan KARAKOÇ

Hakkında

Prof. Dr. Sevcan KARAKOÇ, çocukluk ve gençlik yıllarını Ankara’da geçirmiştir. Eğitimlerini Ankara Atatürk Anadolu Lisesi (Ortaokul kısmı) ve Ankara Fen Lisesi’nde tamamlamıştır. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi (İngilizce Tıp)’den 2006 yılında mezun olmuş ve uzmanlık eğitimini İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi-Çapa’da 2010 yılında bitirmiştir. Başasistan olarak Bakırköy ve Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde ve öğretim üyesi olarak Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde çalışmıştır.

2017 yılında “Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi alanında Doçentlik” ünvanı aldıktan sonra 2018 yılında bir dönem “misafir öğretim üyesi” olarak Amerika Birleşik Devletleri Ann Arbor’da “Michigan Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi Kliniği’nde” görev yapmış, orada özellikle otizm ve nörogelişimsel bozukluklar ve erken müdahale alanında çalışmalarda bulunmuştur.

Tanısal Otizm Görüşmesi” (Autism Diagnostic observation Scale (ADOS)-ileri düzey) uygulayıcısı eğitimini orada tamamlamıştır.
Erken dönem otizm müdahale yöntemlerinden olan ESDM (Early Start Denver Model) ile ilgili eğitimlere katılmıştır.

2019 yılından itibaren İstanbul Gelişim Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmakta, lisans ve lisansüstü dersleri ve tezleri yürütmektedir. Kadıköy-İstanbul’daki “Prof.Dr.Sevcan KARAKOÇ Çocuk ve Genç Psikiyatrisi” kendi kliniğinde tıbbi uygulamalarına ve araştırmalarına devam etmektedir.

Pek çok uluslararası ve ulusal makale, bildiri ve olgu bildirimleri olup, yurt içi ve yurt dışı konferanslara davetli konuşmacı olarak katılmıştır. Editör yardımcılığını üstlendiği kitap, yazdığı ve çevirdiği kitap bölümleri bulunmaktadır. Halen bilimsel psikiyatri dergisinde bölüm editörlüğü ve hakemlikler bulunmaktadır. Ayrıca çocuk psikiyatrisi alanındaki araştırma ve çalışmalarına yönelik 2015 yılında “Prof.Dr. Atalay Yörükoğlu Genç Bilim İnsanı Ödülü” ve otizm tedavisine yönelik çalışmalarından dolayı da 2019 yılında “Yılın Yenilikçi Doktoru” dahil olmak üzere en iyi araştırma, bildiri ve genç araştırmacı başlıklarında uluslararası ve ulusal pek çok ödülü bulunmaktadır. Yazarı olduğu ve çevirdiği bilimsel kitapları, ulusal ve uluslararası bilimsel makaleleri, çeşitli dergilerde mesleki bilgilerini paylaştığı yazıları olup, halen uluslararası bilimsel sınıflamalara giren psikiyatri dergisinde editörlük yapmaktadır.

Uluslararası onaylı bilişsel davranışçı terapiler, aile terapisi ve EMDR sertifikalarına sahiptir. Oyun terapisi, psikodrama ve sanat terapisi eğitimlerine katılmıştır. Oyun terapisti ve eğiticisi olarak ile tüm ülkede kurslar düzenlemiştir. “Bilişsel Davranışçı Terapi” alanında Avrupa’dan akredite terapisttir.

Klinik uygulamalarında özellikle erken çocukluk döneminde riskli çocukların belirlenmesi ve nörogelişimsel açıdan takip edilmesinde güncel bilimsel kaynaklara dayanan, çocuk ve ailesini/okulunu birlikte ele alan, medikal tedavi merkezli tamamlayıcı eğitsel ve terapötik müdahaleleri içeren bütüncül yaklaşımı izlemektedir.

Ayrıca çocuk ve gençlerin ruhsal açıdan değerlendirmesini takiben gerektiğinde ilaçlı ve ilaçsız tedavilerini (terapi) yürütmekte ve danışmanlık vermektedir.

Yeterlikler

2018

  • Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel ve Davranışçı Psikoterapiler Uygulayıcısı – Therapy EACBT Onaylı
  • European Academy of Cognitive and Behavioral , KDT Derneği

2011

  • Uzmanlık Yeterlik (Board) Belgesi
  • Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Alanında Yeterlik
  • Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği

2008

  • Aile Danışmanlığı Sertifikası – AETD, IFTI Onaylı
  • Aile Evlilik Çift Terapileri

2007-2009

  • Oyun Terapisti – İzmir
  • İzmir Halime Odağ Psikanaliz ve Psikoterapi Vakfı

Akademik Deneyim

2021 

  • Doç.Dr. – İstanbul
  • Doğuş Üniversitesi

2018

  • Misafir Öğr.Üyesi
  • Ann Arbor
  • Michigan Üniversitesi Tıp Fakültesi

2019 

  • Doç.Dr. – İstanbul
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Psikoloji

2017- 2019

  • Doç.Dr. – Aydın
  • Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi

2014- 2017

  • Dr.Öğr.Üyesi – Aydın
  • Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi

2013-2014

  • Başasistan Dr. – İstanbul
  • İstanbul Prof. Dr. Mazhar Osman Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi

2011- 2013

  • Uzman Doktor – Aydın
  • Aydın Devlet Hastanesi Çocuk Psikiyatrisi Birimi

2006-2010

  • Araş.Gör. Dr – İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi

Projelerde Yaptığı Görevler:

  1. İntihar girişimi olan ve olmayan kendine zarar verme davranışı gösteren ergenlerde ve annelerinde psikiyatrik özellikler ve bağlanma biçimleri, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü, 27/04/2016-2018. ADÜ-BAP
  2. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, obsesif kompulsif bozukluk ve internet bağımlılığı tanılı çocuk ve ergenlerdeki yürütücü işlevlerin değerlendirilmesi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü, 31/07/2015 -2017. ADÜ-BAP
  3. Adrenomedüllin ve nitrik oksitin dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğundaki olası rolü, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı, 01/06/2015-2017. ADÜ-BAP
  4. Dikkat Eksikliği Hiperaktivite bozukluğunda D Vitamini Düzeylerinin Araştırılması, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı, 2015-2017. ADÜ-BAP.
  5. Türkiye Çocuk Ruh Sağlığı Epidemiyolojişi, Araştırma Projesi, Proje Koordinatör Yrd.,16/12/2014 – 16/02/2015
  6. Nörogelişimsel bozuklukların erken tespiti ve yönlendirme projesi, TÜBİTAK projesi, Araştırmacı, 01/12/2013.

İdari Görevler:

  • 2020-2023Doğuş Üniversitesi FEF Fakülte Kurulu Üyeliği-Doçent temsilcisi
  • 2008-2010: Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği Asistan Temsilcisi

Terapi Eğitimleri

  1. Çocuklarda Oyun Terapisi Uygulamaları Workshop (Ekim 2018) Dr.Sue Jennings, İstanbul (12 saat)
  2. Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Davranışçı Terapi (2016-2018) Eğitmen: M Ceu Salvador (200 saat teorik, 200 saat süpervizyon) Kognitif Davranışçı Terapiler Derneği, İstanbul
  3. Temel EMDR, 27-28 Ocak 2017, Eğitmen: Doç.Dr. Burhanettin Kaya, Aydın.
  4. Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Davranışçı Terapi (2014); Serinkanlı Çocuklar (20 saat) Eğitmen: Prof. Dr. Emine Gül Kapçı, Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği, İstanbul
  5. EMDR Giriş, Eğitmen: Doç. Dr. Önder Kavakçı, 6. Uluslar arası Psikofarmakoloji kongresi ve 2. uluslar arası Çocuk ve ergen psikofarmakolojisi sempozyumu, 16-20 nisan 2014, Antalya
  6. Bilişsel ve Davranışçı Psikoterapiler Teorik eğitimi (2013-2014), eğitmen: Prof. Dr. Hakan Türkçapar, Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği, İstanbul
  7. Çocukluk çağı Anksiyete Bozukluklarında Bilişsel Davranışçı Psikoterapi Kursu, Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği (2011), Eğitmenler: Prof.Dr. Oya Sorias, Doç. Dr. Tezan Bildik, Yrd. Doç. Dr. Serap Tekinsav Sütçü, Yrd. Doç. Dr. Arzu Aydın.
  8. Sanat psikoterapisi: İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı Sosyal Psikiyatri Servisi, “Sanat Psikoterapi seminerleri ve Deneyim grubu/ Atölye Çalışmaları” (2008-2010) Eğitmenler: Dr. Nurhan Eren, Prof.Dr. Olcay Yazıcı
  9. Çocuklarda Oyun Psikoterapisi, Halime Odağ Psikanaliz ve Psikoterapi Vakfı, (2007-2008), eğitmenler: Prof.Dr. Bahar Gökler, Prof.Dr. Ferhunde Öktem, Prof. Dr. Fatih Ünal, Doç.Dr. Celal Odağ, İzmir
  10. Psikodrama eğitimi (2007-2008): Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü (90 birim), eğitimci: Behice Boran, Nalan Garipardıç.
  11. Aile, Evlilik ve Çift Terapisi, Aile ve Evlilik Terapileri Derneği (2007-2008), IFTI sertifikalı (100 saat) (Aile Danışmanlığı), eğitimci: Uzm. Dr. Murat Dokur.

Öğrenim Bilgileri

Görev Unvanı Görev YeriYıl
Araştırma Gör.İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi2006-2010
Öğretim Görevlisiİstanbul Bakırköy Mazhar Osman Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi2013-2014
Yrd. Doç.DrAdnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları ABD2014-2017
Doç.DrAdnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları ABD2017-2019
Misafir öğretim üyesiMichigan Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ann Arbor, ABD2018
Doç.Drİstanbul Gelişim Üniversitesi, İİSBF, Psikoloji01.02.2019-15.06.2020
Doç.DrDoğuş Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji16.06.2020-31.01.2023
Prof.Dr.Doğuş Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji01.02.2023- Halen

Bilimsel Eserler

A. Uluslararası Hakemli (SCI-E, SSCI & AHCI) Dergilerde yayımlanmış özgün araştırma / makaleler:

A.1. Karaçetin G, Arman A, Fiş NP, Demirci E, Özmen S, Hesapçıoğlu S, Öztop D, Tufan AE, Tural Ü, Aktepe E, Aksu H, Ardıç Ü, Başgül s, Bilaç Ö, Coşkun M, Çelik G, Karakoç Demirkaya SK, Dursun OB, … , Ercan ES. Prevalence of Childhood Affective Disorders in Turkey: an epidemiological study. J Affective Disorders, 238 (1 October), 513-521.

A.2. Avcil S, Uysal P, yılmaz M, Erge D, Demirkaya SK, Eren E. Vitamin D deficiency and a blunted parathyroid hormone response in children with Attention deficit hyperactivity disorder. Clin Laboratory 2017, 63(3):435-443.

A.3. Gürbüz Özgür B, Aksu H, Yılmaz M, Karakoç Demirkaya S. The probable role of adrenomedullin and nitric oxide in childhood attention deficit hyperactivity disorder . Nordic J Psychiatry 2017. 71 (7):521-524.

A.4. Karakoç Demirkaya S, Aksu H, Gürbüz Özgür B. A retrospective study of long acting risperidone use to support treatment adherence in youth with conduct disorder. Clin Psychopharmacol Neurosci 2017; 15(4):328-336.

A.5. Karakoç Demirkaya S, Demirkaya M, Yusufoğlu C, Akin E. Atomoxetine Use in Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Comorbid Tic Disorder in Pediatric Autoimmune Neuropsychiatric Disorders Associated with Streptococcal Infections. J Child Adolesc Psychopharmacol. 2017; 27(1): 104-105. DOI:10.1089/cap.2016.0065

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri

  1. Tükenmişlik ile İş doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Anaokulu Öğretmenleri Örneklemi (Ecem Atabay)
  2. Geç Ergenlik Döneminde Mükemmeliyetçilik ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Mustafa Ozan Ünlü)
  3. Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile yeme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Satı Karaşahin)
  4. Beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerde sosyal kaygı, duygusal zeka ve aleksitimi arasındaki ilişkinin incelenmesi (Cansu Gençiri)
  5. Ebeveynlerdeki ruhsal belirtilerin okul öncesi dönem çocuklardaki teknoloji kullanımı ile ilişkisinin değerlendirilmesi (Gamze Kaya)
  6. Yetişkinlerde sosyal medya kullanımının sosyal kaygı belirtileri ve kişiler arası ilişki kurma ile ilişkisinin değerlendirilmesi (Nil Oran)
  7. Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı olan çocukların annelerindeki anksiyete ve depresyon düzeylerinin incelenmesi (Birkan Kal)
  8. Ebeveynlerin evlilik çatışması ve kişilik özelliklerinin çocuklardaki sosyal uyum ve becerisi ile ilişkisinin incelenmesi (Elif Uçak)
  9. Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri ve iletişim becerileri arasındaki ilişkilerin cinsiyetlere göre incelenmesi (Gökçe Toluç)
  10. Çocukluk çağında travmaya uğramış bireylerin, beliren yetişkinlik döneminde duygusal yeme davranışı ve benlik saygısı oluşumu arasındaki ilişki (Büşra Çobanoğlu)

Yönetilen Doktora Tezleri/Tıpta Uzmanlık tezi Çalışmaları:

  1. İntihar girişimi olan ve olmayan kendine zarar verme davranışı gösteren ergenlerde ve annelerinde psikiyatrik özellikler ve bağlanma biçimleri (Dr.Esra Eren)
  2. Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Tanılı Çocuk ve Ergenlerde Sosyal Biliş ve Aleksitimi İlişkisinin İncelenmesi (Dr.Kutay Taş)
  3. Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Tanılı Çocuk ve Ergenlerde Patolojik İnternet Kullanımı, Agresyon ve Siber Zorbalık İlişkisinin incelenmesi (Dr.Ahmet Yasin)
  4. Tip 1 Diyabetli Çocukların Ebeveynlerinde Kovid-19 Pandemisinin ve Algılanan Stresin Stresle Başetme Tutumları Üzerine Etkisi, Psikolojik Dayanıklılık ve Duygu Düzenlemenin Aracı Rolü (Özge Merve Türk)

Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler:

  • Türkiye Çocuk ve Gençlik Ruh sağlığı Derneği
  • Türk Psikiyatri Derneği
  • Kognitif Davranışçı Psikoterapiler Derneği
  • European College of Neuropsychopharmacology (ECNP)
  • International Society of Autism Research (INSAR)